Markedsføringsboka (Fleksibind)

Forfatter:

Legg i ønskeliste

Forfatter:
Innbinding: Fleksibind
Utgivelsesår: 2013
Antall sider: 368
Forlag: Cappelen Damm
Språk: Bokmål
Originaltittel: Marknadsföringsboken
Oversatt av: Holmes, Inger Sverreson og Vesterås, Lisa
ISBN/EAN: 9788202399269
Kategori: Markedsføring
Fag: Markedsføring, Salg og PR
Nivå: Akademisk
Omtale: Markedsføringsboka

Markedsføringsboka er en grunnleggende innføringsbok i markedsføring. Boka hviler på en stødig teoretisk grunn, og er i sin form moderne, praktisk, rikt illustrert og oversiktlig. Hvordan markedsføringens ulike deler henger sammen blir forklart grundig, ofte ved å benytte nordiske eksempler.

Temaene i boka dekker kravene for kurset Markedsføring i NRØAs rammeplan for bachelor i økonomi og administrasjon. Den norske utgaven har blitt tilpasset norske forhold, lover og regler.

I Markedsføringsboka kan man følge markedsføreren Ida som jobber i en fiktiv bedrift. Leseren blir kjent med de problemene hun støter på i sin arbeidshverdag – og hvordan hun velger å løse disse. Ved hjelp av karakteren Ida blir det abstrakte konkret, gjennom at leseren får se hvordan hun benytter sin kjennskap til grunnleggende teori for å løse problemstillinger i en krevende virkelighet.

Markedsføringsboka er en komplett og moderne lærebok med alt det en student på grunnleggende nivå behøver. Boka er en oversettelse av den svenske Marknadsföringsboken (Studentlitteratur, 2011).

Det vil på sikt bli utviklet en tilhørende nettressurs, med fordypningsmateriale og tilleggskomponenter som blant annet case og intervjuer samt eksamensrelevante øvingsoppgaver for studentene.

Til toppen