Marketing perspectives (Heftet)

a book of readings

Legg i ønskeliste

Innbinding: Heftet
Utgivelsesår: 1994
Antall sider: 397
Forlag: Vigmostad & Bjørke AS
Språk: Engelsk
ISBN/EAN: 9788276740424
Kategori: Markedsføring
Omtale: Marketing perspectives
Marketing Perspectives er en samling av 19 artikler innenfor markedsføring. Tekstene er skrevet på engelsk og representerer et utvalg internasjonalt anerkjente forfattere. Redaktørens valg av artikler setter markedsføringsfaget i et historisk perspektiv og i en samfunnsmessig sammenheng. Boken består av fire deler. Den første delen fungerer som en introduksjon til markedsføring og fokuserer på utviklingen av faget. Artiklene i del to legger frem forskjellige syn på markedsføring. Her er det lagt vekt på det skandinaviske perspektivet, som ofte står i kontrast til den klassiske amerikanske modellen. Del tre tar for seg markedsføringsstrategier - hvordan en bedrift bør disponere sine ressurser for å oppnå en optimal posisjon på markedet. Den siste delen handler om forholdet mellom markedsføring og etikk og miljø, emner som får stadig større betydning. Marketing Perspectives er i første rekke ment for markedsførings- og økonomistudenter, men også andre som er interesset i markedsføringsfaget, vil kunne ha nytte av boken. Andreas Wyller Falkenberg er førsteamanuensis ved Norges Handelshøyskole.

Til toppen