Perspektiver på markedsføring av reiseliv (Heftet)

Legg i ønskeliste

Innbinding: Heftet
Utgivelsesår: 2005
Antall sider: 420
Forlag: Vigmostad & Bjørke AS
Språk: Bokmål
ISBN/EAN: 9788245002492
Kategori: Markedsføring
Omtale: Perspektiver på markedsføring av reiseliv
Boken har en teoretisk forankring i det tradisjonelle markedsføringsfaget, som forklares med empiri fra reiselivsfagfeltet. Den tar for seg emner som forbrukeratferd, segmentering og målgrupper, virkemidler og markedsundersøkelser i reiselivsbransjen, og belyser emner som merkevarebygging, informasjonsteknologi og relasjonsmarkedsføring. Boken passer både for studenter som studerer reiselivs- og markedsføringsfag på høgskole- og universitetsnivå, og for ansatte i reiselivsnæringen. Gjennom bidrag fra flere personer i det reiselivsfaglige miljøet blir markedsføring av reiseliv belyst fra ulike perspektiver. Bidragsyterne i boken er Birgit Abelsen, Levent Altinay, Peter Björk, Trond Blindheim, Erik Dalen, Graham M.S. Dann, Marit Engen, Evert Gummesson, Szilvia Gyimóthy, Leif E. Hem, Nina M. Iversen, Øystein Jensen, Herbjørn Nysveen, Ragnar Prestholdt, Stein Erik Selfors, Sander Sværi og Bård Tronvoll. Bokens redaktører er Kristen Albert Ellingsen som er førstelektor i reiselivs- og serviceledelsesfag ved Høgskolen i Finnmark og Mehmet Mehmetoglu som er professor ved Høgskolen i Finnmark og professor II ved Høgskolen i Harstad.

Til toppen