Service og innovasjon (Heftet)

Forfatter:

og

Legg i ønskeliste

Forfatter: og
Innbinding: Heftet
Utgivelsesår: 2016
Antall sider: 332
Forlag: Vigmostad & Bjørke AS
Språk: Bokmål
ISBN/EAN: 9788245020595
Kategori: Markedsføring
Omtale: Service og innovasjon
For å vite hva man skal innovere, må man vite noe om tjenester. Service og innovasjon er todelt. Første del tar opp grunnleggende forhold ved ordinære tjenester før den beveger seg over i moderne tjenester som inneholder et stort element av nettbaserte tjenester. Moderne tjenester er dermed summen av fysiske tjenester og nettbaserte tjenester. Samspillet mellom disse to verdener, som kundene opplever som én, blir grundig diskutert innenfor rammene av en modell for moderne tjenesteyting. Den består av de tre delene interne ressurser, sannhetens øyeblikk og eksterne resultater. Hvilken rolle sosiale medier kan og bør spille i moderne tjenesteyting, blir også belyst.     I bokens andre del fokuseres det på innovasjon. Utgangspunktet er at de aller fleste innovasjoner feiler i markedet. Dette er et problem som bedriften best kan løse ved å få en bedre forståelse av kundesiden ved tjenesteinnovasjoner. I dette ligger det at man må være opptatt av å øke kundetilførte verdier gjennom innovasjon.  Vi definerer innovasjon som utvikling av nye tjenester og forbedring av eksisterende tjenester: innovering og renovering. Vi deler innovasjon inn i de fire hovedområdene utvikling av ideer, servicedesign, kommersialisering og forbedring.    Service og innovasjon er skrevet for studenter som tar kurs innenfor tjenesteinnovasjon, serviceledelse eller relaterte emner. Ledere og markedsførere av tjenester, som enten ønsker en innføring eller en oppfrisking av temaet, vil også ha stort utbytte av å lese boken.     Tor W. Andreassen, ph.d., er professor og leder av Senter for tjenesteinnovasjon ved Norges Handelshøyskole. Line Lervik-Olsen, ph.d., er førsteamanuensis ved Handelshøyskolen BI og tilknyttet Senter for tjenesteinnovasjon ved Norges Handelshøyskole.

Til toppen

Flere bøker av Tor W. Andreassen og Line Lervik-Olsen: