Hvordan lykkes som konsulent? (Heftet)

det enkle er ofte det vanskeligste

Forfatter:

Legg i ønskeliste

Forfatter:
Innbinding: Heftet
Utgivelsesår: 2013
Antall sider: 247
Forlag: Vigmostad & Bjørke AS
Språk: Bokmål
ISBN/EAN: 9788245014358
Kategori: Organisasjon og ledelse
Omtale: Hvordan lykkes som konsulent?
Konsulentyrket er ikke for alle, men det er mulig å finne ut om du egner deg, skriver Trond Albert Skjelbred i denne praktisk orienterte og lettleste boken. Skjelbred har i 20 år jobbet som konsulent i noen av landets ledende konsulentselskaper. Basert på sin erfaring beskriver han ti avgjørende egenskaper for å lykkes i denne rollen, eller i arbeidslivet generelt. Med seg som skribenter har han anerkjente toppledere, kunstnere, forfattere, tenkere, forskere, redaktører og konsulenter med bred og lang erfaring. Deriblant Hans Geelmuyden, som har skrevet forordet, Harald Norvik, Torger Reve, Jens E. Kjeldsen, Inger G. Stensaker, Frode Grytten, Eivind Gullberg Jensen og Sven Egil Omdal og mange flere. De bidrar alle med å tenke fritt rundt de temaene som forfatteren tar opp, som evnen til å lytte, til å bygge og vedlikeholde relasjoner, til å begeistre, til å være selvgående, til å ha stayerevne, til å være empatisk, til å ha integritet, til å ha analytiske evner, til å være kreativ og til å kunne selge. Hvert kapittel er selvstendig, og kan leses uavhengig av hverandre. Boken er for alle som ønsker å lykkes i jobben, men er primært skrevet for deg som er konsulent, eller som ønsker å bli det. Med «konsulent» menes en person som har en fri rolle, som har et selvstendig salgs- og inntjeningsansvar, og som i betydelig grad har tette relasjoner til egne kunder. Bokens undertittel, Det enkle er ofte det vanskeligste, viser til at det ofte er de små tingene som avgjør hvorvidt du lykkes. Trond Albert Skjelbred er medeier og partner i kommunikasjonsbyrået NOR PR. Han har tidligere arbeidet i Geelmuyden.Kiese og PwC. Han har vært rådgiver for noen hundretalls bedrifter i flere titalls bransjer. Han er hovedforfatter av boken Idar Vollvik om PR, skriver faste gjestekommentarer i Kapital og er hyppig benyttet som PR-ekspert i norske medier. Skjelbred er utdannet siviløkonom fra Norges Handelshøyskole (NHH).

Til toppen