Metodebok for medievitenskap (Heftet)

Forfatter:

, , og

Legg i ønskeliste

Forfatter: , , og
Innbinding: Heftet
Utgivelsesår: 2007
Antall sider: 316
Forlag: Vigmostad & Bjørke AS
Språk: Bokmål
ISBN/EAN: 9788245005424
Kategori: Medie- og kommunikasjon
Omtale: Metodebok for medievitenskap
Metodebok for mediefag gir en innføring i en del sentrale forskningsmetoder innenfor mediefaget. Boka viser bredden i metodiske tilnærminger i faget: Den presenterer både metoder som benyttes innenfor andre humanistiske eller samfunnsvitenskapelige fag, og metoder som er spesielle for mediefag. Forfatterne tar også opp en del vitenskapsteoretiske grunnlagsproblemer som er relevante for mediefaget. Boka gir kunnskap om metoder som er nødvendige for å forstå og ha et kritisk forhold til funn og teorier som presenteres i den medievitenskapelige litteraturen. Den gir også grunnlag for å gjennomføre egne, enkle datainnsamlings- og analyseprosjekter. Boka er skrevet for studenter på innføringsnivået i medievitenskap og mediekunnskap. Den egner seg også godt for studenter innenfor tilgrensende fagområder som kulturfag, journalistikk, informasjon og markedsføring. Helge Østbye er professor, Knut Helland professor, Karl Knapskog universitetslektor og Leif Ove Larsen førsteamanuensis - alle ved Institutt for informasjons- og medievitenskap ved Universitetet i Bergen. Nettressurser: www.fagbokforlaget.no/mediemetode/hoved.html

Til toppen

Andre utgaver

Metodebok for mediefag
Bokmål Heftet 2013

Flere bøker av Helge Østbye, Knut Helland, Karl Knapskog og Leif Ove Larsen: