Sheconomy (Heftet)

din, min og vår business!

Forfatter:

og

Forfatter: og
Innbinding: Heftet
Utgivelsesår: 2015
Antall sider: 153
Forlag: Fagbokforl.
Språk: Bokmål
ISBN/EAN: 9788245015768
Kategori: Organisasjon og ledelse
Omtale Sheconomy
SHEconomy din, min og vår business handler om det forretningspotensialet som ligger i kvinnelig lederskap, og om å ta kvinnene på alvor som forbrukere og en politisk maktfaktor. Boken viser hvordan kvinnene stemmer og bestemmer og hvordan man best kan utnytte dette til å bedre konkurranseevnen og lønnsomheten samt håndtere viktige samfunnsutfordringer. Boken peker på at kvinner er big business. De som innser det, kan virkelig flytte markedsandeler, vinne stemmer, skape verdier og styrke bunnlinjen. Kvinners voksende økonomiske og politiske makt kommer til å innovere måten vi tenker forretninger, produkter og politikk på. Mens vi i det forrige århundret opplevde hvilken forandring det var for både staten, markedet og samfunnet at kvinnene kom ut på arbeidsmarkedet, vil vi i det neste århundret være vitne til resultatet av det neste skrittet i denne utviklingen, nemlig hva det betyr når kvinnene blir likeverdige medspillere på maktens og pengenes arena. Derfor er SHEconomy din, min og vår business! Boken bør leses av alle nåværende og fremtidige beslutningstakere i private og offentlige virksomheter, politiske partier og medier?, som vil være med på å konkurrere om vår tids største ubrukte potensial nemlig kvinnene. Benja Stig Fagerland er økonom, med mastermodul i Strategisk Ledelse og Service Management. Hun har mottatt flere internasjonale priser for sitt arbeid. Benja arbeider som SHEconomy-strateg, rådgiver og foredragsholder. Hun er anerkjent for sitt arbeid for mangfold og kvinner i styrer og ledelse og er en erfaren kommentator og mediedebattant, nasjonalt og internasjonalt. Benja er også kjent for sitt arbeid med NHOs suksessprosjekt: «Female Future - Mobilisering av talent». (Du kan lese mer om Benja på: http://benjastigfagerland.com/benja/) Ingvill Bryn Rambøl er utdannet cand.mag. fra Universitetet i Oslo og har en MA fra University of Southampton. Ingvill er journalist med mange år bak seg i NRK, der hun bl.a. jobbet som vaktsjef og produsent for Nyhetene og som journalist i Brennpunkt. De siste årene har hun jobbet som frilanser og levert reportasjer til bl.a. A-magasinet, Tara, Mamma og Fagbladet. «For Bloomberg News, gender balance is a business and editorial focus. Success is not just a matter of having a certain percentage of female leaders, it's also that these female leaders have the chance to combine their careers with having a family.» - Matt Winkler, Editor in Chief, Bloomberg News «Benja Stig Fagerland and Ingvill Bryn Rambøl are rightly emphasising the critical role of women in our society both economically and politically since women make 83 % of all purchases and constitute slightly over half of citizens. Their book is a must-read, showing the difference that proper targeting of this group will make to the bottom line and pointing the way to improving business, policies and practice. With predictions that women will control two-thirds of the consumer wealth in the US over the next ten years and that more women as leaders means a strengthened bottom line, ignoring the messages in this book is not an option.» - Gloria Moss, Professor of Marketing and Management «Benja Stig Fagerland og Ingvill Bryn Rambøl skriver knallgodt og overbevisende om at kampen for å få flere kvinner inn i ledelse ikke handler om «kvinnekamp», men om lønnsomhet og verdiskaping i vid forstand.» - Linda Lai, professor i ledelse og organisasjonspsykologi ved Handelshøyskolen BI «SHEconomy er en ambisiøs bok og løfter norsk likestillingsdebatt opp til et nytt nivå. Det er ikke lenger kun en moralsk debatt, men oppmerksomhet rettes mot hvordan vi skal få tak i de beste talentene, både kvinner og menn, og gi dem like muligheter til å utvikle seg. Som boka flere ganger påpeker: Dette vil være lønnsomt for næringslivet.» - Berit Svendsen, konserndirektør i Telenor og administrerende direktør i Telenor Norge «Da jeg startet på NHH i 1975, var det 9,6 % kvinner på kullet. I 2012 var 48 % av studentene kvinner. I GK har vi for lengst innsett kraften i SHEconomy og betydningen for ledelse og forbruksmønstre. Alle som vil forstå denne megatrenden, må lese denne fagboken.» - Hans Geelmuyden, seniorpartner og sjef i Geelmuyden.Kiese Gruppen

Til toppen